Web Toolbar by Wibiya Πιπιλή: Τι έκαναν τόσα χρόνια και οι κτηνίατροι για τις κακοποιήσεις των ζώων; ~ Dog Lover Blogspot

Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2012

Πιπιλή: Τι έκαναν τόσα χρόνια και οι κτηνίατροι για τις κακοποιήσεις των ζώων;

Η βουλευτής της Ν.Δ., Φωτεινή Πιπιλή, ήταν η εισηγήτρια του κόμματος της στο νομοσχέδιο «Για τα δεσποζόμενα και τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς και την προστασία των ζώων από την εκμετάλλευση ή τη χρησιμοποίηση με κερδοσκοπικό σκοπό», το οποίο ψηφίστηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Τρίτης επί της αρχής και σήμερα κατά άρθρο.

Η κα Πιπιλή χθες το βράδυ μίλησε για την παγκόσμια διαπόμπευση της Ελλάδας σχετικά με την κατάσταση των ζώων και για τις ευθύνες των Ελλήνων κτηνιάτρων ειδικά στις κακοποιήσεις, που υφίστανται τα ζώα των βοσκών και των κτηνοτρόφων. Θυμίζουμε ότι η κα Πιπιλή έχει τονίσει, ότι η εξαίρεση τοποθέτησης τσιπ στους ποιμενικούς σκύλους με την δικαιολογία της περίπλοκης διαδικασίας όχι μόνο δεν είναι δίκαιη αλλά και εξυπηρετεί εκείνους, που συστηματικά κακοποιούν τα ζώα τους.

Δείτε και ακούστε προσεχτικά αυτά που είπε από το βήμα του Κοινοβουλίου, καθώς είναι  ουσιαστικά φιλόζωη, γνώστρια του αντικειμένου και αντιλαμβάνεται το πλαίσιο των συμφερόντων, που υπάρχουν γύρω από τις δράσεις, οι οποίες αφορούν και σχετίζονται με την προστασία των ζώων εν γένει. Πατήστε εδώ για να δείτε το σχετικό βίντεο και μετακινήστε τον δείκτη στο 73:18’’ και ακούστε τα όσα δήλωσε.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη την ομιλία της
ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΠΙΛΗ: Κυρία Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω με κάπως διαφορετικό τρόπο, μόνο και μόνο σεβόμενη την κοινωνική περίοδο την οποία διανύουμε, αναφορικά με την οικονομική κατάσταση της χώρας. Και το λέω αυτό, γιατί οφείλω σε μία μεγάλη μερίδα πολιτών, οι οποίοι πιθανόν μας βλέπουν και μας ακούν, να ξεκαθαρίσω ότι δεν είναι ούτε υπερβολή ούτε κοινωνική αναλγησία ακριβώς αυτήν την τραγική για τη χώρα περίοδο να ασχολούμεθα εμείς, όπως πιθανόν κάποιοι να μας λοιδορήσουν, με ένα νομοσχέδιο που έχει να κάνει με την προστασία των ζώων.

Και επειδή υπάρχουν πολλοί καλόπιστοι, θα μου επιτρέψετε, κυρία Πρόεδρε, να καταθέσω στα Πρακτικά της Βουλής αυτήν τη φωτογραφία που συγκλόνισε το πανελλήνιο. Είναι μακριά, δεν τη βλέπετε, θα σας την περιγράψω, την ξέρετε. Είναι μία φωτογραφία που μόλις προχθές ανηρτήθη στο διαδίκτυο και καταγράφει φωτογραφικά το συγκλονιστικό στιγμιότυπο ενός άστεγου - στην οδό Σταδίου, νομίζω, κάπου στο κέντρο της Αθήνας - που κοιμάται αγκαλιά με ένα αδέσποτο σκυλί.
Αυτό αποδεικνύει ότι σε μία κοινωνία δεν μπορούμε να διαχωρίζουμε τις ανάγκες του ανθρώπου από την ανάγκη που έχει να είναι με τα ζώα, ακόμα και όταν είναι φτωχός και άστεγος. Κυρία Πρόεδρε, καταθέτω τη φωτογραφία για τα Πρακτικά.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κα Φωτεινή Πιπιλή καταθέτει για τα Πρακτικά την προαναφερθείσα φωτογραφία, η οποία βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής).
Πρέπει να σας πω ότι πάρα πολλοί συνάνθρωποί μας, οι οποίοι πραγματικά πένονται, από το υστέρημά τους θέλουν να συντηρήσουν ένα ζώο συντροφιάς, γιατί αυτό τους δίνει τη ζεστασιά που πιθανόν - ή σίγουρα - δεν έχει καταφέρει να δώσει παγκοσμίως ο πολιτισμένος κόσμος σε όλους τους ανθρώπους. Δεν είναι τρελοί ούτε γραφικοί όλοι όσοι αγαπούν τα ζώα, όπως δεν είναι και κακοί άνθρωποι όποιοι δεν έχουν ζώα. Πρέπει να κάνουμε αυτούς τους βασικούς διαχωρισμούς.

Επίσης, όπως η ιστορία και η αρχαιολογία απασχολούν τους επιστήμονες από την εποχή ακόμα των παλαιότερων νεολιθικών ή παλαιολιθικών περιόδων, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στη Γερμανία βρέθηκε τάφος δεκατεσσάρων χιλιάδων χρόνων με τα οστά ανθρώπου αγκαλιά με σκύλο. Μην πούμε στους Έλληνες για τη σημασία του σκύλου Άργου στη ζωή του Οδυσσέα! Μην πούμε για τη γάτα την Μπαστέτ (Bastet) στην Αίγυπτο, η οποία ακόμα και σήμερα θεωρείται κόρη του Θεού Ήλιου!

Μην πούμε, βέβαια και για την Ινδία αυτό που είπα και στην πρώτη συζήτηση του νομοσχεδίου! Επειδή έμεινα εκεί για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, με εντυπωσίασε το γεγονός ότι οι θεόφτωχοι εξαθλιωμένοι Ινδοί σε όλους τους ινδουιστικούς ναούς από το υστέρημά τους που προερχόταν από τη φιλανθρωπία –εντός ή εκτός εισαγωγικών- ημών των τουριστών που τους δίναμε μερικές ρουπιές ή ένα μπωλ με ρύζι, έδιναν ό,τι μπορούσαν με τη χούφτα στην αδέσποτη κατσίκα ή στο αδέσποτο σκυλί που ήταν έξω από τους ναούς!

Μη μιλήσουμε για το Κοράνι που προτρέπει τους Μουσουλμάνους να συμπεριφέρονται –και ξέρετε ότι το Κοράνι ενέχει θέση ισχυρού δικαίου - με συμπόνια στα ζώα και τους απαγορεύει να τα κακοποιούν! Μην πούμε για την αγαπημένη γάτα του Προφήτη Μωάμεθ, την περίφημη Μοέζα!
Θα σας πω κάτι συγκλονιστικό. Στον κακό Μεσαίωνα που έκαιγαν τις μάγισσες και τις μαύρες γάτες μαζί, υπήρχε μία δικαιοπρακτική - πρωτοφανής, βέβαια, για τα σημερινά δεδομένα ισοτιμία - μεταξύ του ανθρώπου και των ζώων. Στη μεσαιωνική Ευρώπη, λοιπόν, από το 15ο αιώνα συστάθηκε νομολογία που οδηγούσε στα δικαστήρια τα ζώα, όσο τρελό και αν ακούγεται! Το 15ο αιώνα έγιναν τριάντα έξι δίκες, το 16ο αιώνα πενήντα επτά και το 17ο αιώνα πενήντα έξι. Μάλιστα, όσοι είναι δικηγόροι εδώ, θα πρέπει να ξέρουν ότι ένας από τους διασημότερους Γάλλους δικηγόρους - ζώον αρχικά - ήταν ο Βαρθολομαίος Σασενέ, ο οποίος ήταν συνήγορος των ζώων στα δικαστήρια!

Και λέω μία ιστορία, διότι όλα αυτά δεν τα λέω επειδή δεν έχουν σχέση με το νομοσχέδιο. Τα λέω για να καταλάβουμε πόσο σημαντική είναι η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα στην εποχή μας. Σε μία περίπτωση, οι αρουραίοι εκλήθησαν στο δικαστήριο, διότι είχαν κάνει φθορά ξένης ιδιοκτησίας. Και πήγε ο Σασενέ στο γαλλικό δικαστήριο και δήλωσε ότι δεν μπορούν οι αρουραίοι να εμφανιστούν να δικαστούν, γιατί έφυγαν από τα υπόγεια.

Το δέχθηκε ο δικαστής. Στην επόμενη δίκη πήγε ο Σασενέ και είπε: «Δεν μπορούν να παραστούν οι αρουραίοι, γιατί έξω από τα δικαστήρια είναι πολλές αδέσποτες γάτες». Το δέχτηκε το δικαστήριο, ανέβαλε τη δίκη και εν συνεχεία η δίκη παρεγράφη. Καταλαβαίνετε τη σημασία αυτής της αναφοράς στο συνήγορο των ζώων την εποχή του Μεσαίωνα.
Μην μιλήσουμε για τη σχέση του Ιησού Χριστού με τα ζώα. Είναι γνωστή σε όλους. Μην μιλήσουμε στην επαρχία για τον Άγιο Μόδεστο, όπου παλιά - δεν ξέρω αν γίνεται τώρα - στις 18 Δεκεμβρίου στα χωριά και στις στάνες φωνάζανε τον ιερέα να ευλογήσει τα ζώα.
ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ (Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Κυρία Πιπιλή…
ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΠΙΛΗ: Γίνεται, κύριε Ροντούλη.

Επειδή δεν είναι όπως ακούστηκε και θέλω να το καταθέσω στη Βουλή, δυστυχώς από συντεχνίες που ζουν από την αγάπη πολλών για τα ζώα, δεν είναι όλοι οι φιλόζωοι λαθρέμποροι ζώων. Δεν είναι όλοι οι φιλόζωοι μετέχοντες σε παραεμπόριο. Και επειδή το κατήγγειλα στην Επιτροπή και θα το ξαναπώ, ήταν απαράδεκτη η συμπεριφορά της Πρόεδρου του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου, η οποία θρασύτατα είπε μέσα σε Αίθουσα της Ελληνικής Βουλής, φιλοξενούμενη από Βουλευτές, ότι αφού θέλετε - απευθυνόμενη σε εμένα φυσικά - κυρία Πιπιλή οι εθελοντές κτηνίατροι από το εξωτερικό να έρχονται δωρεάν στα νησιά τα απομακρυσμένα κυρίως, να αποστειρώνουν ή να φροντίζουν τα ζώα, τότε κι εσείς οι Βουλευτές να γίνετε εθελοντές.

Της επιστρέφω από το Βήμα της Βουλής την ύβρη εναντίον του πολιτικού συστήματος, λέγοντας της ότι εγώ από δύο ετών και η μητέρα μου η μικρασιάτισσα συντηρούσαμε και συντηρούμε, όλη μου η οικογένεια, όπως και οι μισοί Έλληνες, αυτόν τον κλάδο τον ιδιωτικό, που λέγονται κτηνίατροι. Θα πρέπει να ντρέπονται λοιπόν μερικές συντεχνίες, να τολμούν να μιλάνε έτσι για μεγάλη μερίδα του ελληνικού λαού.

Πάμε τώρα επιγραμματικά στο ίδιο το νομοσχέδιο. Όταν διάβασα την αιτιολογική έκθεση, ειλικρινά ευχαριστήθηκα πάρα πολύ. Και ως βαθιά γνώστης του θέματος από τα μικρά μου χρόνια, αλλά και τη δημοσιογραφική μου εμπειρία, είπα ότι το ψηφίζουμε με δύο χέρια μόνο και μόνο για το ήθος και το ύφος της αιτιολογικής έκθεσης.

Όμως, εν συνεχεία, αφού είπαμε καταρχήν ότι το ψηφίζουμε, είδα έκπληκτη, αμέσως μετά τη φιλοξενία συντεχνιακών φορέων και λοιπών, να δημιουργείται ένα πάρα πολύ αρνητικό κλίμα συλλήβδην εναντίον του εθελοντισμού, για παράδειγμα και είδα τον κύριο Υφυπουργό, με πάρα πολύ μεγάλη ευκολία να καταργεί βασικότατες διατάξεις που προβλέπονταν από την ίδια την αιτιολογική έκθεση.

Εμμένει δε ακόμα και τώρα σε μία εξαίρεση που οφείλεται σε συγκεκριμένα τοπικά, χωριάτικα, ξεπερασμένα συμφέροντα. Για παράδειγμα ενώ η αιτιολογική έκθεση έλεγε, σαφώς και ορθώς, «όλα τα ζώα, γάτες ή σκύλοι σημαίνονται». Τελεία και παύλα. Όλοι οι οδηγοί για να οδηγήσουν έχουν δίπλωμα.

Ξαφνικά, μας φέρνει απάλειψη της επιβολής σήμανσης, τσιπάκι δηλαδή, που ανά πάσα στιγμή ξέρεις ό,τι και να συμβεί ποιανού είναι το ζώο, ποιανού ζώο δάγκωσε του άλλου το ζώο, ποιανού ζώο είναι αυτό που δάγκωσε έναν άνθρωποι, ποιανού τσοπάνη ζώο είναι αυτό που μετέφερε λύσσα. Απαλλάσσει ξαφνικά μόνο τα σκυλιά στα κοπάδια από τη γενική σήμανση και βάζει τον όρο «προαιρετικά». Θα τα συζητήσουμε αύριο στις διατάξεις.
Αυτό για μας είναι καθοριστικό. Δεν ξεκινάς νόμο με εξαιρέσεις, όταν μάλιστα η Εισηγήτρια της Νέας Δημοκρατίας έκανε κατ’ επανάληψη συγκεκριμένη πρόταση που να απαλλάσσει τον κτηνοτρόφο από την υποχρέωση. Αυτά, όμως, θα τα πούμε αύριο στη συζήτηση κατ’ άρθρο. Οι Έλληνες, λοιπόν, κτηνίατροι, όπως εκπροσωπήθηκαν ούτε λίγο ούτε πολύ και κάποιοι εκπρόσωποι φιλοζωικών σωματείων παρουσίασαν σχεδόν συλλήβδην τα φιλοζωικά σωματεία της χώρας ότι κάνουν εμπορία - ούτε κατάλαβα τι ακριβώς εμπορία - και ότι υπάρχουν καταγγελίες. Τους ζητήσαμε να μας φέρουν τις καταγγελίες, γιατί πρόκειται για επίσημους φορείς και δεν μπορείς να καταγγέλλεις έτσι απλά ότι γίνονται έρευνες πειραματόζωων στην Ευρώπη, ειδικά όταν η δημοσιογραφική μας έρευνα έχει αποδείξει ότι δεν έχει αποδειχθεί κάτι τέτοιο.

Δεν μπορείς, για παράδειγμα, να καταγγέλλεις ότι κυρίως οι γυναίκες που ασχολούνται με την περισυλλογή αδέσποτων κάτι κάνουν και οικονομάνε, γιατί οι Γερμανοί ξαφνικά χρησιμοποιούν φιλοζωικά σωματεία στην Ελλάδα και ενώ διαθέτουν το περίφημο γερμανικό ποιμενικό ή το γερμανικό λυκόσκυλο πληρώνουν 400 ευρώ για να πάνε λαθραία ζώα στη Γερμανία και να δώσει ο άλλος 400 ευρώ για να πάρει τον κοπρίτη από του Ψυρρή ή από τον Άγιο Παντελεήμονα ή από τη Νέα Σμύρνη.

Δεν ήρθαν, λοιπόν, με συγκεκριμένες καταγγελίες. Δημιούργησαν μια περιρρέουσα αρνητική ατμόσφαιρα, όπου υποχώρησε ο κύριος Υπουργός. Και ξαφνικά -και σε λίγο τελειώνω- ζητήθηκε πολύ ορθώς από την αρχή οι εθελοντές ξένοι κτηνίατροι να είναι πιστοποιημένοι και ότι θα πρέπει να ενημερώνουν εδώ στην Ελλάδα για να μπορούν να εκτελούν ένα εθελοντικό έργο.

Όχι! Πρέπει να μπήκε τώρα ότι οι εθελοντές ξένοι κτηνίατροι μπορούν να λειτουργούν μόνο υπό την εποπτεία ντόπιων κτηνιάτρων. Δηλαδή, οι γιατροί του κόσμου, οι γιατροί της καρδιάς, η ΕΜΑΚ, αυτές οι καταπληκτικές εθελοντικές σοβαρές παγκοσμίου φήμης και αποδοτικότητας ελληνικές οργανώσεις, όταν θα πηγαίνουν κάπου εθελοντικά, θα πρέπει να βρίσκουν τον κτηνίατρο στην Ικαρία…
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ: Όταν έχει τους χώρους…(δεν ακούστηκε)
ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΠΙΛΗ: Κύριε Πλεύρη, με συγχωρείτε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Κύριε Πλεύρη, μη διακόπτετε. Σε λίγο θα πάρετε το λόγο.

ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΙΠΙΛΗ: Όσον αφορά την ορεινή Ικαρία, κύριε Πλεύρη, κυρίες και κύριοι, έχω καταγγείλει από το 2006 μαζί με κατοίκους στον Εισαγγελέα, στον Περιφερειάρχη, στο Νομάρχη, στα τοπικά μέσα, αυτό το αίσχος. Έχω καταθέσει για την ορεινή Ικαρία επίκαιρες ερωτήσεις από το 2007 που έγινα Βουλευτής για το ότι οι κτηνοτρόφοι της Ικαρίας πάνω στα ορεινά αλυσοδένουν τα σκυλάκια - θα καταθέσω τις εικόνες, κυρία Πρόεδρε, γιατί έχει γίνει παγκόσμια διαπόμπευση της Ελλάδας - με 40 βαθμούς ζέστη και με 40 βαθμούς κρύο και τα βάζουν μέσα σε βαρέλια με μία αλυσίδα μισού μέτρου.

Οι κτηνίατροι στο βόρειο Αιγαίο, λοιπόν, που οι ξένοι εθελοντές θα είναι υπό την εποπτεία τους, τι έκαναν τόσα χρόνια με την κακοποίηση ειδικά τσοπανόσκυλων σε όλα τα ορεινά μέρη της απομακρυσμένης Ελλάδας; Και τελειώνω με κάτι τελευταίο, για να λέμε και μερικά ορθά πράγματα. Ο Δήμος Κορδελιού στη Θεσσαλονίκη δεν είναι ο Δήμος Παρισίων ούτε ο Δήμος Βερολίνου ούτε χρειάστηκε νομοσχέδιο για να κατασκευάσει την πρώτη τουαλέτα σκύλων στην Ελλάδα.

Όλα αυτά, λοιπόν, τα πράγματα επειδή άπτονται του πολιτισμού με την ευρύτερη έννοια, δεν μπορεί να γίνονται ξέφτια από το βάρος συντεχνιών και κερδοσκοπικών επαγγελμάτων που όλα αυτά τα χρόνια εμείς τους αναδείξαμε ως επάγγελμα και οι ίδιοι εθελοντικά δεν μας απέδειξαν ότι μπορούν να βοηθήσουν.
Καταθέτω για τα Πρακτικά τις φωτογραφίες από την κακοποίηση των σκύλων στην Ικαρία, την ερώτησή μου στον τότε Υπουργό κ. Κοντό - σκεφτείτε από το 2008 - της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και στον Ταξίαρχο και στην Εισαγγελία Σάμου την κ. Κατσή. Ακόμα αυτό το αίσχος επικρατεί. (Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Φωτεινή Πιπιλή καταθέτει για τα Πρακτικά τις προαναφερθείσες φωτογραφίες, οι οποίες βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής).
Ευχαριστώ πολύ.